2014. május 26., hétfő

Európai Parlamenti Választás 2014


Amit tudtunk, vagy sejteni lehetett, egy szóban: Folytatjuk. Nem is volt meglepetés, egyedül a választási részvétel tendenciája sajnálatos. Szerintem. Aztán lehet hogy a gyereknap "zavart" csak be, mindenesetre egy egészséges demokráciában, ez sem lehetne akadály. Ki eszért, ki azért, a magyar választópolgárok több mint kétharmada nem ment el szavazni.
8 033 818 névjegyzékben szereplő választópolgár 28,92%-a, egészen pontosan 2 322 982 szavazó dönthette el, hogy kik fogják képviselni Magyarországot az elkövetkező 5 évben.
Számok tükrében, összehasonlításban az előző választás eredményeivel, aztán mindenki vérmérsékletének megfelelően örüljön, mert láthatóan a kevesebbért is nagyon tudnak örülni.

Európai Parlamenti választás 2014

Európai Parlamenti választás 2009
forrás: valasztas.hu

Fidesz: kevesebb szavazat, kevesebb mandátum
Jobbik: Kevesebb szavazat, ugyanannyi mandátum
MSZP: Kevesebb szavazat, kevesebb mandátum - a választás abszolút vesztese
LMP bár annak idején indult, szövetségben a Humanista Párttal, akkor nem jutottak be, most egyedül: igen.
És a végére maradtak ateljesen új pártok: DK (egyből 2 mandátummal) Együtt-PM 1 mandátum

Gratuláció a megválasztott képviselőknek, reméljük hamarosan kiderül milyen összetétele lesz a Tisztelt Háznak.


2014. május 21., szerda

ROHO


Lassan valóra válik amit ROHOék megálmodtak. Az elmúlt évek munkájának köszönhetően Rácalmás szívében elkészült a Guinness rekord huszárszobor, amiből a későbbiekben, várhatóan már nem is olyan sokára végleges helyén elkészül a végleges változat is. 




Miska a weben - http://www.miskahuszar.hu/

Miska névre elkeresztelt szobrot hamar megszerette a környék, az elmúlt 7 évben szinte a városkép részévé vált a mára 11 méteresre nőtt gipsz-huszárkatona. 

ROHO megmutatja, még ennél is nagyobb

Rohonczi (ROHO) István bármikor szívesen fogadta a látogatókat a szobornál amikor kint dolgozott. Hidegben, melegben, szobor aljában, vagy éppen az állványok magasságában. Rekord méret lett, és lesz is, ha minden igaz, Pákozdon, pedig egy ilyen alkotást megirigyelhetne minden lokálpatrióta Rácalmáson, vagy éppen Dunaújvárosban is.

Ólomhuszár emberközeli méretekben,
ilyen lesz a nagytestvér is

ROHO munkáihoz a rácalmási egykoron lovardának felépített épület ad otthont, míg a szabadban Miska vigyáz a környékre, addig a fő épületben egyéb munkák, mellszobrok, alkotások készülnek, de volt már itt összművészeti mini fesztivál is.

2007 július

 
2008. 10. 23. Arcélek purhabból

 
2012. 03. 21. Kész közeli állapot

ROHO birodalma 2014. 05. 17-én - további képek


Május 17-én búcsúztatni gyűltünk össze a rácalmási egykoron tüzép telepnek is otthont adó telken. Búcsúztattuk, mert úgy néz ki, hogy lezárult egy fejezet a szobor életében, és új helyeken fogja megmutatni magát. Elköszöntünk Miskától, de nem örökre, hisz bárhol is legyen az új helye, szívünkben örökre itt maradnak az itt töltött évek emlékei.

Búcsúztató műsor

Pénteken még nem hittük hogy egyáltalán meg lehet-e tartani a búcsúztatót, de az idő megkegyelmezett nekünk, gyönyörű napsütéses napot tölthettünk együtt Miskával. 



Miska korsó Kiss-Kovács Klári (kedves volt általános iskolás osztálytársam) fazekasmester alkotása. Kötelező darab, nem sok készült (még) belőle! :)

Eredeti "PENTELEI"

Két jó barát...

És a végére egy kis kulisszatitok, készül az új mű, a mester dolgozik már rajta, ma délután sikeresen kijutott a rácalmási központba a minta. :) 

"Veled utazom"

2014. május 14., szerda

Nászút IV. - Costa Fascinosa


14 szinten - szinte minden

Első ránézésre még talán ijesztő is lehet a 14 szinten elhelyezkedő kisváros, de az egyértelmű jelzések, irányítójelzések, na meg persze a napi rutin elég hamar feloldja a gátlásokat, már ha lett is volna bennünk ilyen. Már előre tudtuk, hogy a hajó mely területei nem fognak érdekelni minket, így könnyen lemondtunk a kaszinóról, a discoról, a moziról, igazából nagyon hamar megtaláltuk a magunk kis kényelmes helyét, ahová elég gyakran visszatértünk. Kedvenc helyünk a hajó hátsó része, ahonnan már akár a reggeli alatt is gyönyörű kilátás nyílt, oldalsó lépcsősoroknál pedig a jakuzzik meleg bugyogó medencéiből pedig még extra kényelmes pozícióból is. Itt szeretném megjegyezni, hogy a majd 4000 főre tervezett monstrumban elég kevésnek bizonyult a medencék száma. Annak ellenére hogy már október volt, szerencsére mindvégig napsütésben hajóztunk, csak sejtéseink lehetnek milyen tolongás lehet a nyári szezonban. Na persze az ember nem strandolni megy egy ilyen hajóra...

Előttünk, azaz már mögöttünk Izmir

Relax medence koktélok mellett

Belső, fedett /jó időben nyitott tetős/ medence két jakuzzival

Tetőtéri csúszda medencéje

Tényleg ritkán van az ember ilyen helyen, vagy ha nem ritkán, akkor nagyon nem ír beszámolókat, mindenesetre napfelkelte, naplemente a tengeren, álomszép látvány. Egy hajnalt leszámítva kint voltam, és élveztem ezeket a pillanatokat. Ilyenkor takarítanak, felmosnak, csinosítják a fedélzetet.

Hajnalodik... kiugrom az ágyból

A lenyugvó napnak is van... varázsa

Naplemente

Nagyképernyős meccsnézés, akár a medencéből is

Koktélozás műanyag pohárból, de ha legalább jó lett volna...

Majdnem minden napra jutott bőven látnivaló, ezekről később természetesen még írok. Az esti programokat a színháztermi előadások színesítették, láthattunk orosz balett táncosokat, bűvészeket, zenés produkciókat, de volt C talent tehetségkutató is.

Minden városban valami hasonló kellene...


C TALENT hangulat /nem saját felvétel

Tényleg mindent megtesznek az utasok jókedvéért - és a pénzünkért - , táncolnak a színpadon, a medence mellett, de az étteremben is mozgásba lendülnek, és mindezt végig mosolyogva. 


Medence mellett....  /nem saját felvétel


Étteremben két fogás között. Máris vidámabb a vacsora. Nem?!
/nem saját felvétel

Bárzenész - egy a sok közül - lényeg a fogyasztás :)

A hajó kicsiben és NAGYBAN

 

Első rész: Előzmények
Második rész: Irány Velence
Harmadik rész: Beszállás

Folytköv...

Nászút III. - Beszállás

Célegyenesben

Alig hittük hogy ez is eljön, egyszercsak ott álltunk a kikötőben a hajó mellett, várva a beszállást, és még az a bosszantó körülmény sem érdekel már minket, hogy az eredeti tervekhez képest csak később indult a hajó, nem engedtek be minket időben, és tulajdonképpen már az sem érdekes hogy miért, honnan szedték be ezt a késést. Nyilván az egy kicsit nagyobb falunyi ember szállítására alkalmas úszó város életében nem mehet minden  egyik pillanatról a másikra, így türelmesen vártuk mikor kerülünk sorra.

Várakozás

Mindenki be akar jutni

Miután a bőröndjeinket már reggel leadtuk, a kézipoggyászunkkal vártuk a beengedést. Reptéri vizsgálathoz hasonló procedúra, táska, irat, ruházat átvizsgálása után mehettünk csak fel a hajóra. A kiírt délutáni 2 óra helyett már lassan 4 óra is volt mire egyáltalán bejutottunk az előtérbe. Kígyózó sorok, az épületbe csak egy kinyitott ajtón lehetett bejutni (lásd a képen). 


Amiből csak lehet pénzt csinálnak - beszállási fotó

Kártya azonosításra, fizetésre, ajtónyitásra - mindenre

Lassú araszolgatás, és a beszállási repifotó (20 €) után végre miénk a pálya, és fent vagyunk a hajón, elkészítik a személyre szóló kártyánkat ami az adataink mellett fizetőeszközünk, szobakulcsunk, egyszóval az elkövetkező egy hét legfontosabb okmánya a hajón. És bent vagyunk.... A tömeget kerülve hamar megkeressük a szobánkat hogy kicsit felfrissüljünk.

Egyszerű, kényelmes lakrész

Okos TV, itt követhettük a fogyasztásunkat és aktuális egyenlegünket
/épp egy Phil Collins koncert ment :)

Belső kabint választottunk, elvégre amikor csak lehetett kint voltunk a fedélzeten, de tényleg a szobaszemélyzet naponta minimum kétszer cserélte a törölközőinket, majd rendrakás, ágyigazítás, mire visszatértünk minden a helyén volt, de Jombet a szobainasunk (akire kb 10 szoba jutott) nagyon rendes, segítőkész volt, ha nem tudtunk valamit, örömmel, mosolyogva segített.

Végeláthatatlan folyosó

Nem sokat időztünk a szobánkban, felfrissültünk, kicsit rendbe szedtük magunkat és a csomagjainkat is megnyugvásunkra viszonylag hamar felhozták a hordárok, így már semmi akadálya nem volt annak, hogy felfedezzük a hajót.
Nagy  hajók Velencében vagy sem, a legfelső szintről gyönyörűen be lehetett látni a környéket. Így biztosan ritkán láthatja az ember Velencét.

Velence a lábunk előtt

Sok nagy hajó egy helyen....

Nem is nagyon tudtunk betelni a látvánnyal, a papíron kötelező menekülési gyakorlaton sem vettünk részt, amit még a kikötőben megrendeztek - nélkülünk, és még remélhetőleg sokak lemaradhattak róla, akik a kiírt indulási idő után szálltak fel a hajóra. 

Időközben ránksötétedett

Menekülési gyakorlat helyett ...

Egy hatalmas előnye volt a kései indulásnak, Velence az esti fényekben is felejthetetlen emlék.

Hajó a kanyarban, mögöttünk a Grand Canal és a Szent Márk tér

Másnap már Bari közelében ébredhettünk, de ez már a következő bejegyzés lesz.

Costa Fascinosa kisfilm ahogy mások látták 2013 szeptemberében

Első rész: Előzmények
Második rész: Irány Velence

Folytköv...

2014. május 13., kedd

Nászút II. - Irány Velence

Budapest - Keleti

Eljött hát a nagy, napsütötte őszi nap, amikor gurulós bőröndjeinket szorongatva vártuk mikor vált a képernyő, feltüntetve a Bécsbe induló vonatunkat. Sajnos a közvetlen (és rövidebb) járatot valami miatt megszüntették, így bécsi átszállással, Salzburgon keresztül lehet lejutni. Elsőre, és a magyar viszonyokat ismerve ez nem egyszerű, de elvégre a hajó délután indul, a vonat pedig reggel érkezik meg Velencébe, még egy jelentősebb késés is belefért volna. De ne szaladjunk ennyire előre.
Keletiből, délután 5-kor induló vonatunkra felszállva kiderült, ez belföldön sima IC-ként közlekedik, amire jobb esetben helyjegyet kell váltani, amire a vásárlás során nem hívták fel a figyelmünket, így csak abban bízhattunk, hogy a vonat végében lévő "szabad helyek" azok is maradnak. Sajnos pont induláskor is volt aki felugrott még a járműre, majd jegyét szorongatva jelezte, ez az ő helye.... Ő volt kb az ötödik. Sebaj, Orsinak maradt hely, Bécs nincs messze, amúgy meg ülhetünk még eleget, ugyanis vállalkozó kedvünk, és a pénztárcakímélő megoldás miatt nem kértünk hálókocsit. Győrben szerencsére nagyon sokan leszálltak, lett helyünk, ráadásul a csomagjainkat sem kellett szem elől téveszteni. Kicsit már érezhettük a nyugat hatását, ugyanis már induláskor szórólapon tájékoztattak minket a pontos menetrendről, átszállásokról, kocsiösszeállításokról, így már Budapesten tudtuk honnan, melyik vágányról indul a vonatunk. Már csak abban bíztunk, hogy a már Kelenföldig összeszedett 10 perces késés nem fog számottevően nőni. A határra egy 20 perces késedelem azért simán összejött, amit Bécsig szerencsére lefaragtak, így oda már időben érkeztünk, az átszállásra jutó fél óra bőven elég volt hogy berendezkedjünk az eredetileg 6 személyre szóló fülkénkben. Ezek már névre szólóan, felcímkézve csak a miénk, és hurrá, csak ketten. Bíztunk benne hogy ez így is marad.


Éjfélkor Salzburgban

Kihagyhatatlan jumping :)

Sajnos nem, valahol az osztrák-olasz határnál, szerintem bulizó fiatalok szállhattak fel, semmi csomag, de Velencéig betársultak hozzánk. Lehajtható ülésünk viszonylag kényelmessé tette az utazást, egy rossz szavunk sem lehetett, mindenhol a menetrend szerint voltunk, még akkor is, ha időközben az óraátállítás miatt +1 órát álltunk.


Velence "külső"

Utolsó perceink a vonaton, jó reggelt Velence!

A reggeli morcos idő ellenére boldogan indultunk el az állomásról, a csomagjainkat már erre szakosodott kisvállalkozók vitték el a hajóhoz, így már felcímkézett bőröndök nélkül már tényleg könnyebben tudtunk mozogni, elvégre miénk az egész délelőtt. Bíztunk benne, hogy még azért viszontlátjuk őket.és nem keverednek el. A tájékoztató szerint egészen a szobánkig elviszik.

Egyik kedvenc helyünk a Rialto

Reggeli kávé, nyugtató SMS az otthoniaknak hogy megvagyunk, minden rendben, és a CSODÁLATOS VELENCE....

2012-ben, amikor még nem is gondoltunk arra, hogy másfél évvel később újra itt leszünk...

Nagy viták ellenére még átmennek ezek a nagy hajók Velencén
Az utca végében az elhaladó Nieuw Amsterdam

MSC Musica a kikőtőben. 2013-ban mi is innen indultunk.

TENGERRE HÁT!
Lido di Jesoloban 2012-ben

Folytköv...