2016. április 27., szerda

Heirloom

Ha foglalkoztál már képek szkennelésével, fotók digitalizálásával, azt hiszem te is felkaptad a fejed a hírre, hogy van egy új program, egy új szolgáltatás, amely pont ezt a folyamatot próbálja egyszerűsíteni. Kipróbáltam. Naná!


Ha pár órával korábban olvasom a hírt, akár már a tegnapi könyvtári anyagbeszerzésemen is bevetettem volna, de mikor máskor, este otthon regisztráltam magam az oldalon, töltöttem le a programot a telefonra, lássuk mit is tud.
Egy feladata van, képek be"szkennelése", oldalak megfelelő méretre vágása, felismerése, valamint forgatás automatikus módon, majd ha sikeres, feltöltése az oldalunkra, onnan pedig gépre letöltés, továbbküldés, megosztás. Valami ilyesmi....


és a hosszabb videó:


Zseniális ötlet, hurráhangulat, végre megszabadulok némi egérkattintástól, a szkenner is az asztal alatt van, macerás... és belevágtam.

Lehet nem a legideálisabb fotókat próbáltam meg első körben, egy doboznyi fekete-fehér képet vettem elő, így estetájban már szinte csak probléma volt vele, a lámpa tükröződött a képen, ami amúgy is görbe volt, az idő során kicsit vesztett egyenességéből. Nem is nagyon erőltettem tovább, bíztam a reggeli tesztekben.

ideális tesztalany

Elővettem egy 74-es Dunaújvárosról szóló fényképes füzetecskét, képek vannak benne bőven, tapasztalatszerzésre mindenképpen jó...
Bevallom őszintén, ma sem jártam nagyobb sikerrel, de pár tapasztalat, jó ha egyenes a kép síkja, ezzel talán elkerülhetőek a felületi életlen részek, és igyekezzünk egyenesbe tenni, hogy ne vagdosson le fontos részeket a program, mert igaz, ha nem tetszik az elkészült kép, nekiveselkedhetünk újra, meg újra, de ha nem muszáj, kerüljük a felesleges mozdulatsorokat.

Ezzel a képpel sokadszorra értem el ezt az állapotot:


Jójó.. volt itt is lámpafény, a szöveg így a jobb alsó részen átüt az előző oldalról... Szóval füzet esetében is jól jön, ha egyenes a felület. No meg persze azért szét ne essen a füzet...


Összességében egy hasznos program, ingyenes, és tényleg egyszerűbb lett a képek kezelése, de a szkenneremet sem fogom hanyagolni, a fontosabb bejegyzésekhez (várostörténeti sorozat) ha lehet azt fogom használni.

AJÁNLOM! :)


Megosztás:

0 megjegyzés: