2015. január 13., kedd

Párizs


Tényleg nagyon ritka eset történt meg velem, egy horrorfilmből (is) tanultam valamit. Az As above, so below (magyar fordításban: Úgy fent, mint lent) bár magyar mozikba nem került, mégis egy érdekes film. Elsősorban az Indiana Jones, Titkok könyvtára, Végső állomás, Kocka, vagy éppen a saját szemszögből felvett események miatt még a Cloverfield jutott eszembe, amikor a filmben szereplő fiatalok elindulnak Párizs utcái alá. Nem árulok el titkot, vannak túlélők..... 



Szégyen, vagy sem, nem tudtam Párizs utcái alatt húzódó katakombarendszerről, így a film megtekintése után első volt, utánanéztem, és tényleg....


Hivatalos adatokon túl kicsit ijesztő lehet, mert a mai napig, idézem:
"a 60-as évek elejétől komoly szubkultúra alakult ki az elfeledett járatokban és termekben. Kezdetben a felszíni világ korlátai elől a diákság menekült le ide bulizni és ezoterikus felolvasásokat hallgatni, őket követték a punkok és a drogosok; majd az újságírókból, festőkből és szobrászokból álló katafiloknak nevezett csoportok, akik a mai napig különböző képzőművészeti alkotásokat hagynak maguk után a falakon. Természetesen az elfeledett járatokat felfedezték maguknak a különböző titkos társaságok is, akik vagy szellemidéző szeánszokban, vagy vad orgiákban, okkult piknikekben fejezték/fejezik ki hódolatukat vagy a Sátánnak, vagy valamelyik ősi istennek." forrás: http://falanszter.blog.hu/2011/06/13/tiltott_barangolas_a_halal_parizsi_labirintusaban 
Akit pedig még jobban érdekel ez a föld alatti világ, ajánlom figyelmébe a korábban a spektrumon is vetített dokumentumfilmet. A mozifilm megtekintése után sok helyszín ismerős lesz...



egy másik dokumentumfilm:




Aki pedig megy Párizsba, ki ne hagyja, nézzen be a misztikus alvilágba:

Visszatérve a filmre, kiszámíthatósága ellenére nézhető darab, aki ilyen jellegű szórakozásra vágyik, csak ajánlani tudom.
Megosztás:

2015. január 11., vasárnap

2015. január 10., szombat

Kétkeréken, biztonságban

"A kerékpárosok közlekedésének helyzete régóta akut probléma a településen, ami rendre konfliktusokat okoz a gyalogosokkal, vagy a gépjárművezetőkkel, de a biztonság terén is van még mit lépni. Ennek érdekében, illetve első lépéseként jövő héten csütörtökön nyilvános fórumot rendeznek a dunaújvárosi rendőrkapitányságon, ahol a DBB tagjai és a meghívott illetékesek mellett bárki elmondhatja véleményét, ötletét a témában. A bizottság ugyan csak javaslatot tehet, de cél az, hogy Dunaújvárosban egységes kerékpárút hálózat jöjjön létre, ugyanis vannak városrészek, amelyeknek jelenleg nincsen kapcsolata a további szakaszokkal. A koncepció kialakítása után kezdődhet a pénzügyi források figyelembevételével a megvalósítás, részben idén, részben pedig jövőre." teljes cikk: http://duol.hu/dunaujvaros/egyseges-biztonsagos-legyen-a-kerekparos-kozlekedes-1670874
szabadban

Nyilvános fórumra invitálják az érdeklődőket, érintetteket, illetve minden érdeklődőt, aki egy kicsit is többet szeretne tenni/tudni városunk kerékpáros közösségéért, a feltételek javításáért. Az összejövetel időpontja: 2015. január 15. 10 óra. Pár gondolatban én is összeszedném meglátásaimat.

1950 óta, amióta elkezdték építeni városunkat, a szocialista irányvonalnak megfelelően tágas helyeket hagytak a lakóknak, széles utak, apróbb ligetek, parkoktól változatos városszerkezetünk azóta is. Szerencsére. Nagyon sokan járnak kerékpárral dolgozni, aki már látta műszakváltás környékén a Vasmű környékét, az tudja miről van szó, de annak idején a Béke téren is rengeteg kétkerekű volt lelakatolva munkanapokon, gyermekkoromból ez nagyon megmaradt bennem. Személy szerint én is, ha tehetem, nyeregbe pattanok, bár lassan már csak hobbikerékpározásról beszélhetünk, mindennapi munkám során sajnos más közlekedési eszközt kell használnom. Kedvemet még az sem szegte, hogy sajnos már az 5. kerékpáromat koptatom, de most nem is erről kell szólnia a bejegyzésnek.

Lássuk hogy néz ki Dunaújváros kerékpárhálózata 2015 januárjában:


A térképen csak a kiépített utakat rajzoltam be, természetesen vannak felfestett "jelölt" útvonalak is, de ez nem sokat javít a helyzeten, véleményem szerint városunkban a kiépített kerékpárhálózat:
  • nem összefüggő
  • semmiféle kapcsolat nincs a városhatáron kívül található egyéb kerékpárhálózatokkal
  • nem biztonságos, néhol kifejezetten veszélyes
  • útburkolat felújításra szorul
  • járdáknál nem megfelelően kialakított sarkok
Az amúgy rendkívül változatos környezettel megáldott környezet méltó lenne rá, hogy egy megfelelően kialakított rendszerben az emberek kimozduljanak, bár a kerékpározók többsége munkába járáshoz használja közlekedési eszközét. Mégis, képzeljük el azt az ideális helyzetet, hogy családi programként kerékpárral minden nehézség nélkül eljutunk egészen adonyig a dunaparton, vagy dél felé Dunaföldvárra, keleti irányban pedig csatlakozva az Eurovelo 6-os útjához további szép helyekre juthatunk el, ehhez nagy segítség a 2007-ben átadott Pentele híd.

Kerékpárral szabadon, megyei matricák nélkül

Lássuk hát a főbb hiányosságokat hibákat, délről haladva:

Térképen nincs rajta, de nagyon jó minőségű kerékpárút vezet át a Pentele hídon, viszont a Papírgyártól elég elhanyagolt környezetben lehet eljutni, ez 2 km szakasz, egy része betonút a teherautók között, másik része már murvás, gyakran esőmosta, nem túl biztonságos.


Papírgyári úton a híd alatt hely hiánya miatt nincs lehetőség a kerékpár utakat összekötni, ez önmagában is a legbalesetveszélyesebb hely, de még egy beláthatatlan kanyar miatt megfelelő gyakorlat nélkül egyáltalán nem ajánlott.


Vasmű tér, ahol véget ér a kerékpárút, a parkoló autók között cikázva lehet csak továbbhaladni. Aki ezt nem vállalja, maradnak a magas járdák.

1962 - Vasmű út fotó: fortepan.hu

Vasmű út, ahol egyszer már volt kerékpárút. Hely van.... megfelelő átalakítással elég vonzó lehetne újra.


Vasmű útnál maradva, bár nem csak itt van ilyen: kerékpárút (legalább van!) a buszmegállóban.



Aranyvölgyi út, ahol van hely, van lendület az óváros felé és vannak oszlopok is a járdán, vagy éppen a járda közepén. Csak óvatosan!


Még egy aluljáró, Dózsa György út, Béke városrész. Nagy forgalom, közlekedni csak a járdán, lehet, pedig itt (is) van hely.

Főbb feladatok:

  • városrészeket csatlakoztatni a hálózathoz, nem csak felfestésekkel
  • még több kerékpártároló, pihenőhelyek a főbb látnivalóknál (felső-dunapart, Muki, Kiserdő, szabadstrand, Főiskola, stb.)
  • összehangolni a már meglévő szakaszokat
  • kerékpárutakat akadálymentesíteni
  • megvizsgálni annak a lehetőségét, hogy az alsó dunaparton végigvezetve létre lehetne-e hozni egy összefüggő utat a Pentele hídtól a szabadstrandig
  • oktatásba integrálni a kerékpározást, a KRESZT
  • közlekedési park létrehozása, vagy mobil ügyességi pálya összeállítása
  • kerékpáros klub/csoport támogatása, szorosabb együttműködés a kerékpárosokkal
dunaparti pihenő

Ideális helyzet soha nem lesz, és a fejlesztésekre is bizony költeni kell, néha nem is keveset, de hosszú távon ki kellene használnunk hogy van egy gyönyörű dunapartunk, Szalki-szigetünk, de a belvárosunk is bővelkedik látnivalóban, ideje lenne az idegenforgalomnak ezt az ágát is kihasználni. 

Ne feledjük: közlekedjünk okosan, és a szabályok betartásával vigyázzunk magunkra!



Megosztás:

2015. január 9., péntek

Nem tetszik a rendszer?!


"A miniszterelnök az útdíjrendszerrel kapcsolatban azt mondta, az ilyen politikailag érzékeny, az embereket bosszantó lépéseknél próbaidőre van szükség, amit most hallunk, az "a próbaüzem gépház-zaja". Ez a próbaüzem egy hónapig tart majd a kormányfő szerint, aki azt kérte, akinek bármilyen javaslata, kérdése van, most tegye fel, most tiltakozzon. Lehetnek változások, vannak értelmes javaslatok is – mondta."
forrás: http://hvg.hu/itthon/20150109_Orban_interju_radio

Orbán Viktor felhívására a következőkre hívnám fel a figyelmet, bár ezt már megtettem pár nappal korábbi bejegyzésemben is, valamint javaslataimmal szeretném ezeket kiegészíteni.

  • Nem tetszik, hogy az eddig ingyenesen használható Pentele hídra éves szinten 2 matricát is meg kell venni. Ez, úgy érzem kiszúrás Duna túloldaláról érkező ingázókkal, legyen szó egészségügyről, munkába járásról, vagy egyszerűen csak egy bevásárlásról.
  • Nem tetszik, hogy a Budapesti elkerülő szakasz fizetős lett, ami épp azért épült, hogy a belváros forgalmát tehermentesítse. 
  • Nem tetszik, hogy a repülőtérre vezető útszakasz díjköteles.
  • Nem tetszik, hogy a nagycsaládosok által kedvelt 8-9 személyes kisbuszokkal többet kell fizetni az úthasználatért, ez nem túl családbarát megoldás.
  • Nem tetszik, hogy a próbaüzem "gépház-zaját" az autósok fizetik, ahelyett, hogy megfelelő fórumokon ezeket a hibákat már korábban tisztázhatták volna.


Javaslataim:
  • Megyehatáron átlépés után az első lehajtón még az előző megye matricájával le lehessen jönni. Ezzel a megoldással többek között például egy matricával lehetne használni a Pentele hidat.
  • M0 maradjon ingyenes, a belváros így is túlzsúfolt. 
  • Peremkerületekre több P+R parkolót, ezzel is lehetne ösztönözni az embereket a közösségi közlekedésre.
  • Januári időszakban ne büntessék azokat, akik nem vásároltak matricát.
  • Vizsgálják meg annak lehetőségét, hogy az éves matrica mellett esetleg hónapos, vagy 10 napos időszakra is lehessen matricát venni. Nyilván, aki csak nyaralni szeretne menni a Balatonra, nem szívesen venné meg az egész éves matricát. 



Megosztás:

Április 12. - Trónok harca


Pár napja még egy másik sorozatról írtam, bár annak érkezésének pontos dátuma nem ismert, ma reggelre pedig kiderült, másik nagy kedvencem a Trónok harca 5. évfolyamának premierje ÁPRILIS 12-én lesz, ez természetesen még az amerikai, de szerencsére elég gyorsan ide fog érni hozzánk is, ebben biztos vagyok. Naptárba beír, várakozó álláspont... addig egy kis előzetes:

Megosztás:

2015. január 8., csütörtök

Dolgozz otthonról!


Vannak olyan helyzetek, amikor sajnos ha tetszik, ha nem, otthonról is dolgozni kell, el kell érni a munkahelyi adatokat, vagy éppen a munkahelyi gépen kell(ene) dolgozni. Szerencsére ez már nem tartozik a sci-fi világába, számtalan program nyújt lehetőséget, hogy ezeket a problémákat meg tudjuk oldani.

Csak fájlok elérésére a google drive, dropbox, vagy legvégső esetben, vagy megfelelő telepítési jogosultságok nélkül a hálózati ftp elérés megoldás lehet.

Vannak viszont olyan helyzetek, amikor a munkahelyi gépünkre telepített programban szeretnénk dolgozni, és természetesen nem sok esélyünk van arra, hogy hazavigyük a telepített programot. Erre is léteznek már megoldások, kifejezetten kényelmes dolog otthon, fotelből távirányítani a munkahelyi gépünket.

Mi is kell hozzá?
  • mindkét gép legyen bekapcsolva, és lehetőleg a munkahelyi gépünk ne hibernált állapotban utasítsa vissza a csatlakozási kérelmet....
  • megfelelő sávszélesség
  • telepített távoli asztal, távoli vezérlésre alkalmas program
Mint arról már korábban írtam, én a TightVNC programot használom ilyen célokra, belső, külső hálózatokon is remekül konfigurálható, egyszerű program.

Megfelelő beállítás után otthonról nekünk már csak egy segédprogram kell, amivel fel tudunk kapcsolódni a kívánt gépre. Ezt vagy a TightVNC oldaláról letöltött telepítővel tudjuk feltenni a gépünkre, vagy innen letölthető:

tvnviewer32.exe

tvnviewer64.exe

Utóbbi esetben már telepíteni nem kell, elég csak futtatni az állományt (elég csak az egyiket letölteni), illetve figyeljünk arra, hogy operációs rendszerünknek megfelelően válasszuk ki, vagy a 32 bites, vagy a 64 bites verziót. Ha nem vagyunk biztosak, válasszuk a 32 bitest, az működik mindkét rendszerben.

Ha ezzel megvagyunk, már csak a programnak kell megadni hogy hova akarunk bejelentkezni, ezeket az adatokat pedig kérjük el attól, aki ezt beállította....

TightVNC viewer program futtatása

számítógép IP címe/vagy neve:port neve
pl.: 76.46.34.122:6700


... és a jelszó megadása


Figyelem! Jó tudni, hogy a régi DOS-os ablakokat sajnos nem lehet kitenni teljes képernyőre, de nyugodtan használjuk a felső keretben a nagyító gombot ha úgy kényelmesebb.


Ugyanitt az mentés ikonra kattintva elmenthetjük jelszavastól a kapcsolódási adatokat, így legközelebb már nem kell beírni.

Érdekesség: ugyanilyen vezérlő program (VNC) telefonunkra/tabletünkre is elérhető



A MEGADOTT ADATOKRA PEDIG VIGYÁZZUNK, NE ADJUK KI MÁSNAK!

Megosztás:

2015. január 6., kedd

"Az önök pénzéből épül önöknek, hogy utána beszedhessük az önök pénzét."

2006-ban az épülő M6-os

"Az önök pénzéből épül önöknek, hogy utána beszedhessük az önök pénzét."

Valahogy így összegezhető az a rendszer, ami január elsejével lépett életbe. Hogy mennyire nem kidolgozott a szisztéma, azt több pontba is össze lehet szedni. Hogy csak párat említsünk:
Ha véletlenül is bíznánk abban, hogy az átmeneti káoszos időszakban nem büntetnek, sajnos az 1470 Ft "szolgáltatási díjat" így is-úgy is meg kell fizetni. Káoszról bővebben ITT és ITT, na meg ITT. Mindez a nem megfelelően előkészített és bevezetett rendszer miatt.
Otthon lassan végigvesszük, hogy érdemes-e megvenni bármelyik matricát is, nyilván a napi közlekedésben egyáltalán nem érint az autópálya, de örömmel jártunk át Ráckevére, ami az Pentele híd nélkül - egy irányba - 40-50 többlet km, ami miatt a végén mégis marad a két megyei matrica megvásárlása. Ha családi szinten vesszük, nővéremék Budapesten, gyakran megyünk le a Balatonra, ha csak ezeket vesszük, Fejér, Pest, Somogy, és egy rövid szakasz miatt Veszprém megye kellene.  (20e Ft) M8 miatti hídhasználattal 25e lenne az éves díj. Összegezve: amennyit mi használnánk, ilyen feltételek mellett marad a 10 napos összmatrica, majd megpróbáljuk úgy szervezni hogy minél gazdaságosabb legyen.


Rezsicsökkentés - eddig 0, most éves szinten 10.000 Ft a Pentele híd

2007-ben nagyon örültünk hogy elért Dunaújvárosba az M6-os, örültünk az átadott hídnak, megnyílt előttünk egy új világ, közelebb került a túloldal, gyakran használtuk, köszönhetően az ingyenességének. Most egy kicsit csalódottan követem az eseményeket, várom hogy változzon ez az eszement agyrém, és drukkolok, hogy a most szerveződő tüntetés elérje a céljait.

Így indult a 2015-ös év... 

Megosztás: