Képzőművész, zenész, festő, szobrász, grafikus, tanár, alkotó, feltaláló, nehéz lenne csak egy szóval leírni mi mindennel foglalkozik Munkácsy-díjas művészünk.
Alkotásai közül helyben talán legismertebb a Guruló kozmosz, mely felállítása után nagyon gyorsan kivívta a környék lakóinak ellenszenvét, a fiatalok ugyanis előszeretettel kongatták napestig a szobrot, bár pont ez a felállított alkotás lényege, viszont ilyen hangzavarban nehéz aludni...
Személyes máig bennem élő élmény, hogy annak idején egy Bartókban megrendezésre került eseményen, koncerten egy színpadon szerepelt a Zenei Egyesület Kamarazenekara, majd nem sokkal később maga a Művész, szólóban. Klasszikus zenét tanult zenekari tagként nagyon sokáig nem tudtam hova tenni ezt a fajta modern művészetet. Rezső nem csinált egyebet, mint kitette a színpad szélére a kottatartót, a "kottával", ki tudja mi volt rajta/benne, egy valamire szolgált, a kesztyűt rá lehetett akasztani. Két nagy fém monstrumot vonszoltak be középre, majd kezeslábas munkásruhában megjött a "zenész", talán mindkét kezében 1-1 kalapács. A zenemű címére sem emlékszem, de nem is volt lényeg, már szólt a Mester fejéből épp kipattanó fémzene. Performansz, melyben helye volt a kottatartónak, a munkásruhának, a kalapácsnak, minden egyes hangnak, és magának a művésznek is, aki ott, egy helyben a mű alkotója volt, és épp ott abban a percben lehettünk fül-, és szemtanúi ennek az egésznek, megszületett a kompozíció.
Évekkel később újra találkoztunk. Móder Rezső, acélszobrai, Baráth Bálint, és én, no meg a KMI, ahol közösen (jobbára természetesen a két művész) alkotott.
Vasárnap pedig újra lehetőségünk lesz találkozni a Kultúr közben, a Zenélő Szoborparkban.....
Személyes máig bennem élő élmény, hogy annak idején egy Bartókban megrendezésre került eseményen, koncerten egy színpadon szerepelt a Zenei Egyesület Kamarazenekara, majd nem sokkal később maga a Művész, szólóban. Klasszikus zenét tanult zenekari tagként nagyon sokáig nem tudtam hova tenni ezt a fajta modern művészetet. Rezső nem csinált egyebet, mint kitette a színpad szélére a kottatartót, a "kottával", ki tudja mi volt rajta/benne, egy valamire szolgált, a kesztyűt rá lehetett akasztani. Két nagy fém monstrumot vonszoltak be középre, majd kezeslábas munkásruhában megjött a "zenész", talán mindkét kezében 1-1 kalapács. A zenemű címére sem emlékszem, de nem is volt lényeg, már szólt a Mester fejéből épp kipattanó fémzene. Performansz, melyben helye volt a kottatartónak, a munkásruhának, a kalapácsnak, minden egyes hangnak, és magának a művésznek is, aki ott, egy helyben a mű alkotója volt, és épp ott abban a percben lehettünk fül-, és szemtanúi ennek az egésznek, megszületett a kompozíció.
Évekkel később újra találkoztunk. Móder Rezső, acélszobrai, Baráth Bálint, és én, no meg a KMI, ahol közösen (jobbára természetesen a két művész) alkotott.
2016. 04. 02. Móder Rezső - Baráth Bálint - Szoborrezonancia és hangfestés
/koncert
/koncert
Vasárnap pedig újra lehetőségünk lesz találkozni a Kultúr közben, a Zenélő Szoborparkban.....
Suplicz Zsolt - A Móder - portréfilm
Ha ráérsz, gyere TE is!
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése