2006-ban az épülő M6-os
"Az önök pénzéből épül önöknek, hogy utána beszedhessük az önök pénzét."
Valahogy így összegezhető az a rendszer, ami január elsejével lépett életbe. Hogy mennyire nem kidolgozott a szisztéma, azt több pontba is össze lehet szedni. Hogy csak párat említsünk:
- miskolci elkerülő tévesen került díjfizetéses zónába
- nagycsaládosokkal teljesen kiszúrtak
- vagy éppen a kisbuszos vállalkozásokkal
- fizetős M0 elkerülő
- nagy szívfájdalom, a fizetős hidak
- és a fehérvári bevásárlás is már csak városon keresztül ingyenes
- Ferihegyre csak matricával
Ha véletlenül is bíznánk abban, hogy az átmeneti káoszos időszakban nem büntetnek, sajnos az 1470 Ft "szolgáltatási díjat" így is-úgy is meg kell fizetni. Káoszról bővebben ITT és ITT, na meg ITT. Mindez a nem megfelelően előkészített és bevezetett rendszer miatt.
Otthon lassan végigvesszük, hogy érdemes-e megvenni bármelyik matricát is, nyilván a napi közlekedésben egyáltalán nem érint az autópálya, de örömmel jártunk át Ráckevére, ami az Pentele híd nélkül - egy irányba - 40-50 többlet km, ami miatt a végén mégis marad a két megyei matrica megvásárlása. Ha családi szinten vesszük, nővéremék Budapesten, gyakran megyünk le a Balatonra, ha csak ezeket vesszük, Fejér, Pest, Somogy, és egy rövid szakasz miatt Veszprém megye kellene. (20e Ft) M8 miatti hídhasználattal 25e lenne az éves díj. Összegezve: amennyit mi használnánk, ilyen feltételek mellett marad a 10 napos összmatrica, majd megpróbáljuk úgy szervezni hogy minél gazdaságosabb legyen.
Rezsicsökkentés - eddig 0, most éves szinten 10.000 Ft a Pentele híd
2007-ben nagyon örültünk hogy elért Dunaújvárosba az M6-os, örültünk az átadott hídnak, megnyílt előttünk egy új világ, közelebb került a túloldal, gyakran használtuk, köszönhetően az ingyenességének. Most egy kicsit csalódottan követem az eseményeket, várom hogy változzon ez az eszement agyrém, és drukkolok, hogy a most szerveződő tüntetés elérje a céljait.
Így indult a 2015-ös év...
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése