2018. szeptember 13., csütörtök

#7nap - 59

Búcsú a nyártól, a tengertől. Nem mindennapi hét áll mögöttünk. Elsősorban azért, mert a várostörténeti bejegyzések már új helyen olvashatóak, másrészt pedig részt vettünk egy egy napos tengerparti csobbanáson, pár órát újra eltölthettünk az Adrián. Mondanánk, hogy feltöltődtünk, de inkább elfáradtunk, még akkor is, ha megérte ez az egész. Fáradtság ide vagy oda, az élet megy tovább, még ha megszavazzák a Sargentini jelentést, vagy - egy kellemesebb téma - Rácalmáson új szálláshely nyitja meg a kapuit. Zárásképpen pedig programajánló hétvégére, kiállításmegnyitó, bolhapiac, és nyitott templomok napja. Nem fogunk unatkozni. Kezdődjék hát az 59. 7NAP. Start! Most és itt.

1. Várostörténet

Irdatlan nagy hajrában és munkában viszonylag rövid idő alatt kerültek át az új helyre a várostörténeti bejegyzések, az egykori ingyenes tárhely már a múlté, mára már a blogfelület is csak egy állomás, a lassan 150 várostörténeti bejegyzés immáron külön oldalon érhető el:

Nem szeretnék technikai részletekbe belebonyolódni, a megérdemelt saját felület már külön felületen, esetenként akár még a megírt magánvéleményeimtől független oldalon kaptak helyet. Átláthatóbb, letisztultabb, és csak a várostörténettel foglalkozik. Sok szeretettel ajánlom az olvasóknak, ahogy eddig is.
Új felület, új lehetőségek, a múltbéli kalandozások mellett már programajánló is várja a látogatókat, talán egy kis cáfolat, szeretett városunkban igenis vannak programok, amelyekre érdemes elmenni, kimozdulni. Néha bevallom én is csak sajnálattal olvasom, hogy épp miről maradok le. Mi mást is kívánhatnék:

Jó szórakozást online olvasással, vagy offline rendezvénylátogatással.

A blogon természeten a korábbi bejegyzések megmaradnak, egy kis átrendeződés után természetesen a már megszokott tartalmak megmaradnak.

2. Búcsú a nyártól - 25 órában

Nem mindennapi vállalkozás 24 órában megjárni a tengerpartot, de mégis megtettük, egy kicsit elköszöntünk a nyártól, a tengertől, hiszen idén már jártunk az Adrián, és ha lehetne, már most indulnánk vissza, újra, meg újra.

Szeptember 8.,
hajnali fél 1
Már éjfélkor felébredtünk, hogy a még össze nem pakolt cuccainkat még bele tudjuk préselni a kis táskáinkba. Lili ezekben a percekben mamánál az igazak álmát álmodja, legalábbis azóta sem mondták, hogy felébredt volna, és egy így is van jól. Ez a hosszú buszos utazás, még nem neki való. Hívjuk a taxit, jöjjön mert 1 előtt már illő ott lenni a megbeszélt találkahelyen, hogy ne csak a keréknyomra ülhessünk fel.

1 óra
Félkómás arcok a buszon, talán utolsóként érkeztünk meg. Baracsi szervezésű utazásunk során 1-2 ismerőssel találkoztunk, leginkább a hajnali megállókra hagyjuk a hangosabb köszöntést, aki tud, aludjon. Hosszú út vár ránk.

kb 3 óra
Határ. Igazolványok ellenőrzése, a sofőr megmutatja az utolsó rejtekhelyeket is, ahova még ember beférhet, nem viszünk ki senkit illegálisan. Minden rendben, indulunk tovább, lassan minden magyar mobilszolgáltató eltűnik az éterben, halk telefoncsipogások jelzik a roamingolások kezdetét. Helló Horvátország!

7 óra
Reggeli, ébredezések elgémberedett tagjainkban újra elindult a vérkeringés. Csak érjünk már oda!

10 óra
Megérkeztünk! Fent a hegyekben még esett az eső, de a parton már igazi nyári napsütéses idő várt ránk, igaz egy kicsit még fújt a szél, de ez egyáltalán nem zavart minket. Reggeli kávé a parton, majd megpróbáltunk minél jobb helyet találni a strandon. Szinte semmi árnyék, ennek köszönhetően talán kicsit le is égtünk a nem jól bekent testrészeken. Némi megnyugvás a bőrnek, amikor beültünk az ebédlő hűs teraszára, tenger gyümölcsei, naná! Az egész napos strandolásnak is egy kora vacsora vetett véget, majd egy utolsó séta a kikötő irányába. Nagyon jól éreztük magunkat, a tenger pont megfelelő hőmérsékletű volt, és a hullámok sem voltak olyan veszedelmesek. Ha nem szerettük volna eddig a tengert, akkor most mindenképpen megszerettük volna.
Túristák is mintha kevesebben lettek volna mint júliusban, egyrészt könnyebben találtunk helyet magunknak a strandon, másrészt az ebéd és a vacsora során is kényelmesen fogyaszthattuk el az étkeket remek kilátással a tengerre.

19 óra
Már pár perce elindult a busz, mindenki visszaért idő előtt, így korábban nekivághattunk a meredek kaptatóknak, ami ere a vidékre jellemző. Lefelé könnyebb volt, és nagyobb kedvünk volt. Krk szigetről kiérve lassan elhagytuk az utolsó kanyart is, ahonnan még lehetett látni Rijeka városát és a tenger. Hosszú éjszakai utazás az autópályán.

mindjárt éjfél
Határ. Sofőr megmutatja a csomagterekben száradó ruhákat, most sem hoztunk senkit, mehetünk is tovább.  a tenger egyre messzebb, bár a testünkben még érezzük az egész napos hullámzást.

0:30
Végre megállunk, Baska óta először. Egy előnye van. Korábban hazaérünk és végre elnyúlhatunk a saját ágyunkban, amit egyre többet emlegetünk. Igaz is, mindenhol jó, de legjobb otthon, és a pihenőhelyen sem tudunk sokat költeni, hiszen "csak egy pihenőhely" az ezzel egyenértékű szerény szolgáltatásokkal, és itt most mindenkinek a fantáziájára bízom. a többit.

2:15
Helló Dunaújváros! Helló, halló taxi! Ja hogy bulizós nap van, akkor nehezebb. Várunk, majd fél óra, de megérkezik a kocsi, mi pedig utolsó megmaradt energiánkat felhasználva már csak bezuhanunk az ágyba és alszunk, ameddig tudunk....  Álmunkban pedig talán újra ott... a hullámzó tengerparton...

Köszönet még egyszer a szervezőnek/szervezőknek, nagyszerű napon vagyunk túl, biztos vagyok benne, hogy még megyünk ilyenre! Köszönet illeti Lili nagyszüleit is, akik programjukat átalakítva lehetővé tették, hogy részt vehessünk az utazáson. :)

3. Nem azt mondták, Viktor!

Szerintem rengetegen követtük figyelemmel az eseményeket, hogy a tegnapi nap vajon hogy szavaznak a legfelsőbb körökben, mekkora taslit/kokit/pofont adnak a a magyar kormánynak. Sajnos, ahogy várható volt, nagyon beleszaladtak, és ezen a számomra (is) elég gyenge előre magyarázkodás sem segített, amit a helyszínen megjelent miniszterelnökünk próbált előadni az egy nappal korábban megrendezett vitanapon. A rigmusok már a megszokottak, mintha valami egészen más dimenzióban lennénk ilyenkor. Minden szép, minden jó. és már látjuk, ez a téma kitart még a következő választásokig, meg tovább is. Nos szerintem majd jön egy újabb békemenet, a Kossuth tér még mindig nem telt meg, így csak várhatunk arra, hogy bármi is változzon. Sajnos facebook bejegyzésektől nem fog megváltozni semmi. Addig meg marad "ami ami, az az". A szavazásról talán már mindenki megtalálta a magának tetsző bűnbakokat és beszámolókat, nem szeretném tovább szaporítani ezeket, én csak egy véleményt szeretnék kiemelni a rengetegből:

4. Patika Udvarház Rácalmáson

Rácalmás "óvárosában" felújítva, új funkciójában nyitott meg az egykori patika épülete. Patika Udvarház névvel 3 apartmanszoba várja a vállalkozó kedvű szállóvendégeket. Fiatalok, idősek, baráti társaságok, nem messze a rácalmási Jankovich-kúriától, de a Duna sincs oly messze, csendes környék, rendkívül alkalmas túrázásra, a közelben lehetőségünk van vízi sportolni, wellnessezni a szállodában, vagy egyszerűen csak felfedezni a környéket.

Érdeklődés és szállás foglalása a következő email címen: patika.udvarhaz@gmail.com

KÉPEK:

5. Így látjuk mi 2.0

Egy-egy jobban sikerült kép nem csak a közösségi oldalakon mutathat jól, de bekeretezve, falra felakasztva akár a szoba/lakás dísze is lehet. Második alkalommal kerül megrendezésre az Így látjuk mi facebook csoport válogatott képeiből összeállt fotókiállítása. Biztos vagyok benne, hogy ez is olyan szuper lesz, mint az első.

6. Bolhapiac

7. Nyitott templomok napja

Mottó: „Tekints az égre, és lásd meg!” Jób 35,5

XII. ARS SACRA FESZTIVÁL

NYITOTT TEMPLOMOK NAPJA

2018. SZEPTEMBER 15. SZOMBAT

Az országos rendezvényhez csatlakozva a Dunaújváros Római Katolikus Egyházközség meghívja Önöket templomaiba. Lehetőség nyílik a templomtermek, az új ólomüveg ablakok és az altemplom helyiségeinek megtekintésére.

Programok:

Krisztus Király Templom (Dunaújváros, II. János Pál pápa tér 1.)
14:00 órától templomtörténeti vezetés az épületegyüttesben
18:00 szentmise
14:00 órától az altemplomban megtekinthető a
LITURGIKUS SZÍNEK – MISERUHÁK című kiállítás
A könyvtárban kötetlen beszélgetésre várjuk a látogatókat.

Szentháromság Templom (Dunaújváros, Magyar út 53.)
14:00 órától templomtörténeti vezetés
15:00 órától templomtörténeti vezetés
16:00 templomzárás

A program ingyenes, minden érdeklődőt szeretettel várunk.