2014. június 16., hétfő

Nászút VI. - Katakolon

Behajózás

Görögország, ahol még soha nem jártam, csak epekedve hallgattam a beszámolókat, néztem a képeket, így megfelelő izgalommal vártam a görög "partraszállást". Reggelre volt kiírva az érkezés, gyönyörű napfelkeltében érkeztünk meg az apró település kikötőjébe. Mivel nem mi voltunk az egyetlen hatalmas hajó, voltak akik nyílt vízről, mentőcsónakokkal jutottak partra.

Süt, süt, süt a Nap

Ködös-párás partszakasz, felejthetetlen látvány

Nem menekülési gyakorlat, partraszállás a Costa Mediterranea hajóról

Méretbeli különbségek...

Próbáltunk nem mindent a véletlenre bízni, az Olimpiai Stadion és a kikötő közötti távolság miatt jobbnak láttuk ha befizetett út keretén belül látogatjuk meg. Ezt természetesen már jó előre, még a beszállás napján jeleztük, kinéztük magunknak a legmegfelelőbb "csomagot". Mindenkire gondolnak, így rengeteg féle lehetőség közül lehetett választani, a legegyszerűbb látogatástól az ebéddel egybekötött, borozós útvonalkínálatig. Ilyenkor a hajó érkezésekor buszok lepik el a kikötő területét, és a beosztásoknak megfelelő számú csoportokkal jutnak el a végcélig.

Nem is olyan sok, csak laza 40 km.

Idegenvezetés több nyelven is elérhető, a kiválasztott nyelvű csoportoknak reggel a kiszállás előtt már megbeszélés a megfelelő találkozási pontokon (meeting point). Ilyenkor kaptuk meg a matricáinkat, is, majd együtt vonultunk át a buszainkhoz. A hatalmas embertömeg ellenére soha nem volt kavarodás, bár pont itt volt egy család, akik valamilyen oknál fogva nem értek vissza, és mint tudjuk, a hajó nem vár..... (emlékeim szerint magyarok voltak)

Folyamatos feltárás

Maradt még 1-2 oszlop a területen
Az olümpiai játékok (görög betűkkel τὰ Ὀλύμπια) az ókori Görögországban jelen lévő atlétikai és vallási ünnep volt Zeusz tiszteletére az éliszi Olümpiában. A történeti források szerint a játékokat i. e. 776 és i. sz. 393 között négyévente tartották, összesen 292-t. Az olümpiai játékok a 4 eseményből álló pánhellén játékok részét képezték, amelyeket 2-4 évente rendeztek meg, és amelyek közül az olümpiai játékok voltak a legfontosabbak, a legnagyobb presztízsűek.
Ezen játékokat négyévente rendezték. Az első olümpiai játékok megrendezésére i. e. 776-ban került sor. A görögök ezt az időpontot nevezték ki időszámításuk kezdetének, ebből láthatjuk a játékok iránt érzett tiszteletüket.

Az első olimpiai stadion

Elődök nyomában a startvonalon...
Az első játékokon kizárólag stadionfutás (sztadion vagy dromosz) volt Pauszaniasz Periégétész és Sztrabón szerint, aminek hossza 192,27 méter volt Héraklész lábméretének négyszázszorosa. A modern stadion szó ebből a hosszmértékből ered. Az olümpiai játékok voltak az elsők, ahol a hagyomány szerint bevezették az atlétikus meztelenséget – innen terjedt át a gümnaszionokra is –, egyesek szerint a spártaiak voltak az úttörők, mások szerint a megarai Orszipposz i. e. 720-ban. Orszipposz vagy elvesztette, vagy eldobta ágyékkötőjét a verseny közben és megnyerte a számot. A küzdősportokban a meztelenség („talpig mezítláb”) egyébként is hagyományos volt, hogy az ellenfél megragadását megnehezítsék.
forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Ol%C3%BCmpiai_j%C3%A1t%C3%A9kok
Stadion bejárata - már ami megmaradt belőle

Történelmi barangolásaink után volt egy egészen röpke kis óránk hogy az új városrészben is körülnézhessünk.

Olimpia "főutcája", éttermekkel, kávézókkal, boltokkal.

Narancsérlelő meleg - október végén

Házi diszkoszvetőnk :)

Korai érkezés, korai indulás, másnap már Törökország és Izmir várt ránk, hosszú az út. Görögország egyik gyöngyszemét magunk mögött hagyva átadtuk magunkat a szórakozásnak, napoztunk, "strandoltunk", és vártuk az esti programokat.