2015. június 1., hétfő

Solt-Dunaföldvár kerékpárút átadó ünnepség

Bács-Kiskun megye "kapuja" kerékpáros szemmel - fejre vigyázz!

Remek idő, finom pörkölt, igazi ünnepi hangulat várta a pénteki kerékpárút átadóünnepségre érkezőket.
Igazából hogy Solt-Dunaföldvár, vagy Dunaföldvár-Solt, egészen érzelmi kérdés, lehet, de igazából lényegtelen is, sok fórumon elhangozott a lényeg, a két települést immáron egy újabb közös kapocs tartja össze. Az elkészült kerékpárút nemcsak az amúgy nem is annyira messze élőket köti össze, hanem a meglévő elég forgalmas 52-es főúttól óvja meg a kétkerekű közlekedőket. Egy biztos: igény volt rá, van is, és remélhetőleg még nagyon sokáig is lesz az ilyen jellegű utakra.

Ünnepélyes pillanatok

Bevallom kicsit irigykedve néztem a polgármestereket, kormánymegbízottat, és a kivitelezőt a szalag átvágásakor, szeretnék hasonló ünnepségeken részt venni az elkövetkező években mondjuk a városunk határában, remélem Cserna Gábor polgármesterünk, Dr. Galambos Dénes országgyűlési képviselőnk, vagy Dr. Simon László kormánymegbízottunk is olyan nagy örömmel fogják átvágni valamely környező település irányába elkészült kerékpárutunk ünnepi szalagját, mint a képen látható urak. Büszkék lehetnek, mert az elkészült útvonallal Dunaföldvár is becsatlakozott a Velo 6 kerékpár úthálózatba, ezzel remek idegenforgalmi lehetőségekhez jutott.

Terepszemle - hordógurítás nem volt...

Az ünnepség a Horgásztanyán kezdődött, ugyanitt is ért véget, szalagátvágásra pedig felsétáltunk az utat jelképező egykori vasúti hídhoz. A vasúti közlekedés az ezredfordulóval megszűnt, évekig kihasználatlanul állt a rozsdásodó szerkezet, ezt használták ki a kerékpárút tervezésekor, új hidat már nem kellett építeni, a kerékpárútnak pedig az egykori vasúti töltés adott remek alapot. Mellékesen megjegyzem, remélem hamarosan jut keret a híd festésére is.

Túrázásra kiválóan alkalmas környék

Régi alapokon, sínek helyett kerékpárút

Átadás előtt háromnegyed órával még autóban keresgéltem a délutáni forgalomban a városból kivezető utat, ez a vasútnál érvényben lévő félpályás útlezárás miatt elég nehezen ment, kicsit féltem is, hogy nem fogok odaérni a hivatalos kezdésre, de remélem nem találkoztam sebességmérő közeggel, viszonylag hamar leértem Dunaföldvárra, ahol ha rövid időre is, de két kerékkel kevesebbre váltottam. Mint arról korábban már beszámoltam, tudtam hol kell felmenni a hídra, így egészen gyorsan kiérhettem a Horgásztanyára, még arra is volt időm, hogy egy kicsit tovább merészkedjek, így kezdésre már szinte Solt belvárosából érkezhettem.

Örömbringázás Solt felé...

... és Dunaföldvár felé

Tombolasorsolás feltétele a mini-túra teljesítése


A szervezők mini túrával kedveskedtek, valamit a túra visszaérkező résztvevőit finom pörkölttel várták. Az igazi antivega pihentető étkezés után pedig tombolasorsolás volt, ahol a fődíj egy kerékpár volt. Sajnos ahogy a hétvégi lottó főnyereményt, ezt sem hozhattam el, de természetesen gratulálok a nyertesnek! A pörkölt pedig nem mellékesen: kiváló lett.

 Csillagosötös!


Megosztás:

0 megjegyzés: